Tuesday, July 12, 2011

Selamat Tinggal KPDNKK Putrajaya

Hikmah !!!...laung kak yong...berseri-seri sungguh muka kak yong kali ni...rosli kat sebelah dia pun senyum lebar...nampak ada pegang kertas kat tangan dia..apa agaknye ye...dah la nak pegi fotostat dokumen yang puan az mintak ni..hmm...berenti jelah kejap kat tempat diaorang..macam ada yang penting je nak bagitau...

Ye kak yong !!! ada apa?

Ni ha, ada surprise untuk hikmah..

Apa ni?

Surat pertukaran...kak yong pun dapat tukar Cyberjaya...

Waa...terpana, tak mampu nak kata apa-apa...
Seronok tak terhingga..nak jerit ke apa?
hehehehe...sengih macam kerang busuk jela..

Rosli pun ucap tahniah...terima kasih...

Ekin!!!nak bagitau ni..taraaa....nah, tengok ni...

Hikmah, tak aci, taknak kawan...huhuhu...hikmah nak tinggalkan ekin...tak suka...uwaa...
jangan la sedih kin, dah lama saya nak dekat dengan husband saya...

Ekin nangis...huhu :-(

Puan diyana, tengok surat saya....seronoknye...

Baik cepat fotostat dokumen yang puan az mintak, nak tunjuk surat ni kat dia....
Cik Az!!!(panggilan kepada puan az)
tengok ni, saya dah dapat tukar... <^_^>
ha?bila?? 27 Jun 2011? dah tak lama dah...
yes2...tak payah saya pening kepala dah lepasni..saya pun nak tukar unit perolehan dah 1 Julai nanti...kalau tak jenuh nak fikir sape yang sanggup duduk tempat awak nanti...sape yang nak jaga pejabat korporat tu...
Apa-apa pun...Tahniah !!!
terima kasih cik az... :-)
Ha...lagi satu, pastikan kerja-kerja semua beres dan nanti mintak tangguh 1minggu ye...
tolong ajar budak baru tu...
Baiklah cik az :-)

hmm...berkira-kira ni...nak tepon bagitau terus husband ke, nak tunggu dia datang baru wat surprise dulu ke...malam ni 'abang'(husband) nak datang...tapi dah tak sabar-sabar nak bagitau ni...ahh...kredit pulak nak abis...mesej jela..

"abang, kol sayang semula, ada berita baik nak bagitau kat abang"

Assalamua'laikum abang...
Waalaikummussalam sayang..ada apa tu?abang tak sabar nak tau ni...
Abang, sayang dapat tukar...baru je dapat surat...
Waa..betul ke?bila?kat mana?
betul bang, 27 hb 6 ni kat jabatan pertahanan awam pahang...
dah tak lama tu...Alhamdulillah...
abang tak sabar nak bawak balik sayang kat sini...
Ok, byebye sayang...Assalamua'laikum...

hmm...gembiranya hatiku...
makbul sudah doaku selama ini
tiap kali solat itu la doaku kepada Allah...
tak sabar nak sujud syukur...
Alhamdulillah..syukur di atas nikmatMu ya Allah...

Hari-hari yang berlalu amat memenatkan, aku terpaksa buat overtime sebab nak settlekan kerja-kerja yang tertangguh..aku taknak budak baru nanti tension dengan keje yang belambak..aku taknak dia stress macam aku dulu...biar dia belajar benda baru dengan tenang...
aduh, aku demam...ke hulu ke hilir uruskan pasal keluar kuarters...nasib baik ekin temankan..
Kesian ekin, takde tempat nak tinggal...aku puas tanya orang sape nak tumpangkan ekin...
Akhirnya ecah sudi bagi ekin tinggal dengan dia...lega aku...boleh la aku tinggalkan putrajaya dengan hati yang tenang...selagi ekin susah kat sana, aku pun jadi susah hati....
Ekin blaja la hidup berdikari kat sana ek...sekarang saya dah takde nak temankan ekin ke mana-mana...ekin pun kena blaja bangun awal..saya dah takde nak rempitkan ekin..huhu...

Sempat jugak belanja kawan-kawan makan nasi ayam..terima kasih kak ina tolong masakkan nasi ayam ni..sedaap sangat...

Minta maaf zahir batin kawan-kawan semua..mintak halal segala makan minum dan ilmu selama ni...doakan kesejahteraan saya kat tempat baru...

Selamat Tinggal KPDNKK Putrajaya...aku akan selalu merinduimu...

Urusan lapor diri amat memenatkan...

27hb Jun 2011....

Lapor diri di Kementerian Dalam Negeri, Putrajaya...aduh, penatnye berdiri tercegat kat luar...
lama berdiri baru dipelawa masuk dalam bilik mesyuarat...pegawai tu pun baru bagitau taklimat akan bermula pukul 10pagi..skrg dh 9pagi..hampir 1jam jugak la berdiri kat luar tadi..punya la nak cepat, tak sempat nak breakfast...apa-apa pun, ada masa lagi 1 jam ni, sempat la cari kafetaria jap...hmm..lega dapat makan...

10pagi, mana ni, tak muncul-muncul pun...dekat pukul 11pagi baru ada pegawai datang dan bagitau taklimat ni untuk freshie sebenarnye...geramnye..tapi dah terperangkap dalam bilik tu, terpaksa la dengar jugak..tapi aku tak lama sebab batuk aku makin menjadi-jadi..asyik ulang-alik ke tandas je nk ludah..huhu..penatnye...

Sekarang orang berebut-rebut nak ambik surat penempatan...baru 3 surat je yang baru siap...ada hampir 40 orang menunggu...Alhamdulillah, lega betul, surat aku dah siap sebab aku dah faks awal-awal lagi...boleh la terus balik..

Jam 3 petang orang BPH nak datang untuk clearance rumah...kena la tunggu...dah serah kunci terus pegi Jabatan Pertahanan Awam Malaysia (JPAM) kat Jalan Padang Tembak, KL untuk lapor diri dan mohon tangguh. Nasib baik kawan 'abang' dah tunjukkan jalan malam tadi. Jalan pun tak jem sangat...sampai kat sana terus je lapor diri dan permohonan tangguh pun diterima...

1minggu aku menumpang kat rumah akak dan abang aku kat Dengkil sementara nak lapor diri kat Kuantan...

Selamat tinggal KPDNKK Putrajaya...aku akan selalu merinduimu....

4 Julai 2011

JPAM Kuantan

Waa..jem giler jalan kat kuantan...sampai kat wisma persekutuan, ada 4 lif je...orang berebut-rebut nak masuk lif...kali ke 3 pintu lif buka baru la aku dapat masuk...tak reti nak rebut-rebut ni...tepat jam 8pagi aku terpacak kat tingkat 7....

Selamat datang JPAM Pahang..

Sempat jugak aku punch card..hehe
CC pun perkenalkan dirinya dan jugak staf-staf lain...
kat sini diaorang pakai uniform...kecuali kami anggota sokongan hanya diwajibkan pada hari rabu je..
sepanjang pemerhatian, kawan-kawan kat sini, EO dan pengarah semuanya nampak ok dan ramah..cuma aku ni je yang jenis lambat sikit nak sesuaikan diri...harap-haraplah mereka faham..
emm...dengan beban tugas, kat sini memang banyak bidang tugas...semuanya baru bagi aku..
dulu aku cuma duduk bawah unit gaji je..sekarang macam-macam tugas kewangan aku kena buat...takut dan gementar betul..semuanya nak kena belajar macam mula-mula masuk keje dulu...

Ya Allah, aku mohon padaMu agar dipermudahkan segala urusanku...

Semoga perkhidmatan aku ini diberkati oleh Allah Taala...

Ameeen....

No comments:

Post a Comment