Tuesday, July 26, 2011

Kurma Nabi (Yusoff Taiyob)

Assalamua'alaikum permula bicara. Alhamdulillah, minggu depan kita akan sama-sama meraikan bulan Ramadhan yang mulia. malam tadi aku dan suami pergi ke Carefour East Coast Mall (ECM), Kuantan untuk beli barang-barang dapur.




bila lalu je kat rak kurma, mula la terliur tengok macam-macam jenis kurma. mula-mula aku ambik yang biasa aku makan tiap-tiap kali ramadhan.




tiba-tiba ternampak kurma nabi, paket kecik je. tengok kat rak, harga RM6.89 tak silap saya. wah, murahnye. teringin nak rasa. ambik satu untuk kami suami isteri, satu untuk mak, satu lagi untuk mertua. ok la tu, boleh sama-sama rasa. yummy... tak sabar nak bagi kat mak :-)


tapi....


bila dah bayar semua barang, kenapa sampai cecah RM252.05 ni?apa aku beli yang mahal sangat. rasanya paling mahal pun sabun ekonomi handalan aku je. ish, takleh jadi ni. tadi masa punch harga, aku tinggal suami aku kat kaunter sorang-sorang sambil aku bergegas cari 2 tin susu cair yang lupa nak ambil.


sambil turun eskalator, terkejut berukk aku bila tengok harga kurma nabi tu RM38.99. mak oiii, patut la sampai 200 lebih aku kena bayar. rupanya kurma 3 paket je pun dah RM116.97. aku dan suami terus la ke kaunter pertanyaan. bila diselidik, memang salah pihak diaorang. nasib baik boleh pulang balik kurma tu dan dapatkan semula duit aku. fuhh, lega. petang ni kena pegi cari kurma lain la untuk bawak balik kampung minggu ni. moral of the story, jangan percaya 100% pada harga yang ada pada rak barangan. kena scan dulu da...huhu..


apa-apa pun, aku kena la simpan hasrat nak makan kurma nabi tu dulu. nanti mak aku nak pegi haji, dia boleh wat balik kat aku kurma tu. InsyaAllah..


No comments:

Post a Comment