Tuesday, July 19, 2011

Bersalahkah aku???

sejak berpindah tempat kerja ni, aku jadi dalam dilema pulak. bersalahkah aku???

aku heran betul, kenapa la sekarang ni mudah sangat nak tido. asyik mengantuk je. balik keje je, lepas letak kain dalam mesin basuh & masak, terus mata rasa nak terkatup. Siap je makan & kemas dapur, rasa nak tido je. cepat-cepat aku pegi iron baju & solat isyak. aku suka solat jemaah dengan hubby. tapi time doa tu, mulut je amin, tapi mata dah pejam. tension hubby aku. bersalahkah aku???

dah siap solat tu, nak buka mata pun rasa payah. hubby suruh temankan dia tengok tv.ada masa aku boleh layan & temankan dia sambil lipat baju. ada masa aku lena dengan baju2 tu sekali. kesian betul suami aku takde orang temankan. salahkah aku???

petang semalam rasa penat balik keje & tak masak. dah lama tak ngaji. tapi malam tadi sempat pulak buka naskah Al-Quran. lega rasanya dapat baca ayat suci Al-Quran. dah siap tu teringin nak makan mi bandung, puas la hubby bawak pusing bandar cari kedai yang jual mi bandung. walaupun mi bandung kat situ tak sedap, tapi aku terima je sebab betul-betul terharu suami aku susah payah bawak aku rempit pusing bandar semata-mata nak cari mi bandung. balik je, atas moto aku dah lentok. mata tak boleh buka. sampai je rumah, terus iron baju, solat & tertido. kesian betul hubby kena lipat & sidai baju.salahkah aku??

walaupun hari-hari aku mohon maaf sebab tak mampu jadi isteri yang terbaik untuk dia, tapi dia tetap maafkan aku. aku harap aku dapat jadi isteri yang lebih baik. dapat jalankan tanggungjawab dengan sebaik mungkin. mungkin sekarang badan aku lemah lagi. aku berdoa agar dikuatkan diri ini untuk terus menempuhi mehnah dan ujian yang mendatang.

No comments:

Post a Comment