Sunday, July 17, 2011

Floria VS KPDNKK ???

hmm...aku beria-ria benar nak pegi floria putrajaya. tambah-tambah lagi bila tau tema tahun ni roses...owh..i like roses. tak sabar betul nak pegi putrajaya. padahal 16 haribulan tu, adik kesayangan bertunang kat rawang. selesai je majlis tunang, tanpa berlengah lagi terus je ajak hubby, k.long, abang, akak ipar & anak-anak sedare pegi kat floria. begitu teruja bila dapat pegi.

bila sampai je, tak lekang mulut ni sengih memanjang bila tengok bunga. sampai hubby pun dah kena tinggal kat belakang. masing-masing pakat bergambar. anak sedare aku ni pulak lansung tak bagi chance kat aku nak berkepit dengan hubby. dia pulak yang asyik tarik tangan aku ke sana ke sini. mak ayah dia pun dah tak tau ke mana. tapi dari segi pemerhatian aku, aku sedikit hampa memandangkan taman pada tahun ni tak secantik tahun 2010. cuma yang istimewanya ada roses kegemaran aku.

tak sabarnye nak tunggu malam...kenapa ye??? jeng..jeng..jeng...

ish, dah malam...nak pegi tengok bunga api & bot berhias kat floria putrajaya. nasi dah masak, lauk tak masak-masak lagi. maklum la berkumpul semua ahli keluarga yang datang dari terengganu, pahang & 3 beradik di Dengkil. walaupun rumah tu kecik je, tapi berjaya la kami berhimpit-himpit makan berjemaah. kami makan dengan penuh harmoni. jam dah pukul 9 lebih.bila ni nak dapat tengok bunga api. adik beradik semua nak ikut. kena tunggu adik aku la pulak keluar pegi kedai tak balik-balik.aku dah gelisah. kak ilah aku dah lama pegi dengan husband & anak-anak dia. aku jugak la terkulat-kulat kena tunggu orang memandangkan kena tumpangkan acik yang sarat mengandung dgn anak-anak dia naik kete. masing-masing nak konvoi. pukul 10lebih baru dapat gerak dari rumah. nasib baik dekat je. tapi dah sampai, MasyaAllah, jem teruk. terpaksa la parking kat depan KPDNKK.

huhu..hati ni berkata-kata yang kami dah terlewat & bunga api dah lama pun habis. aku pulak tak tahan nak buang air. dalam jem macamtu, mana sempat nak cari tandas. aku pun terus pandang suami aku. jeng..jeng..jeng...kami dapat 1 idea. hubby tanya, ada bawak 'pas' tak?hmm...tertinggal kat kuantan la bang..macamana nak masuk KPDNKK tengah-tengah malam ni ye? dah nak terburai ni....

ha...dah dapat 1 idea. ikut jalan parking bawah. aku bukan niat tak baik pun. cuma tak tahan nak lepaskan hajat je. nasib baik aku tau selok belok bangunan tu memandangkan sebelum ni kan aku keje kat situ..hehehehe....

akhirnya aku berjaya jugak jumpa tandas. lega betul. tak lama lepastu adik aku mesej bagitau diaorang dah nak balik. rupa-rupanya bunga api dah lama habis. sedih betul. tapi akhirnya aku tergelak jugak. bukan apa, malam tu bukan dapat tengok bunga api. tapi dapat kembali ke ofis lama walaupun sekadar untuk buang hajat. sempat la aku ambik gambar kenangan dengan bangunan KPDNKK malam tu. selamat tinggal putrajaya. aku akan selalu merinduimu :-)

No comments:

Post a Comment