Wednesday, July 20, 2011

Ku Keliru <*_*>

aku keliru & sungguh buntu...benarkah salahku? memang berat bila pikul amanah ni... aku kena buat bayaran kat ofis, tersalah nombor akaun. aku pun tak faham macamana boleh tersalah sedangkan tiap kali buat keje, mesti aku akan check sebanyak 3 kali data yang aku simpan dalam sistem. adakah salah aku atau sistem yang bermasalah...

semalaman aku fikirkan masalah ni. nasib baik CC tak marah. dia cakap, biasala kita manusia takkan lari dari kesilapan. aku akui apa yang CC cakap, tapi sedikit ralat, dalam check2 pun, masih jugak ada kesilapan. ye, sekarang aku sedar, kita sebagai manusia takkan sempurna. kerja mesti ada cacat celanya walaupun kita berusaha untuk mengelakkan kecacatan tersebut. sesungguhnya kesempurnaan itu hanyalah milik Allah.

namun aku bersyukur kerana berjaya selesaikan masalah tersebut dengan AG. terima kasih kepada Cik Fara yang tak lekang senyuman dibibir, sanggup tolong aku selesaikan masalah ni. dia janji petang ni, duit tu akan masuk dalam akaun pegawai tersebut. baru la tenang hati ni. kalau tak, dari pagi tadi aku gelisah, nak buat keje pun jadi serba tak kena. sesungguhnya aku takutkan kesilapan.

Terima kasih ya Tuhan <^_^>

No comments:

Post a Comment